Proč se vyhnout dopravci GLS

Ukončení spolupráce s přepravcem GLS

aneb 10 důvodů, proč dát přednost konkurenci


Z důvodu přetrvávajících problémů s tímto přepravcem na českém území jej nadále využívat nebudeme.
V Polsku s GLS spolupráce úspěšně přetrvává.

V srpnu roku 2021 jsme se rozhodli ukončit spolupráci s přepravcem GLS v rámci českého trhu a nově ho nahrazujeme dopravcem DPD.

Jelikož v ČR na centrále této společnosti pracují lidé absolutně nekompetentní pro tyto pozice, patří přepravce k tomu nejhoršímu, co se organizace týče, na celém českém trhu. 
Jakým způsobem se tito lidé na tato místa dostala a kdo je přijal a zodpovídá za ně, je pro nás nezjistitelné a také nevysvětlitelné.

Abychom vám situaci více přiblížili, shrňme několik našich poznatků, za které by ostatním přepravcům bylo stydno.

1_9 Aby kurýr přijel pro balík, musí se objednávka zadat předchozí den nejdéle do 18 hodin. To znamená, objednáte-li u nás po 18. hodině, zítra bohužel nemůže být tímto přepravcem expedováno. U konkurence jsou časy 20-21 h. Neopodstatněný nesmysl v podobě uzávěrky v 18 hodin vám nikdo nedokáže smysluplně vysvětlit.

2 Při zadávání objednávek přes jejich portál ebalik zvolíte odeslání balíků donesením na některé jejich odběrné místo, vám ale dorazí email s předmětem zprávy o potvrzení SVOZU

Hlupáci pracující v marketingu vytvářeli dvě šablony. Jednu pro svoz, druhou pro vyzvednutí kurýrem na odběrném místě, kam tuto nejdříve donesete. Tělo zprávy je v pořádku (máte si vytisknout štítek a nalepit na zásilku), předmět emailu je však totožný, jako když si objednáte svoz zásilky u vás doma - klamavý a lživý. 
Lidé tak dostávají mylné informace. Po našem upozornění se ani měsíc poté nic nestalo a vesele v oblbování pokračují.

3. Pravopisné chyby všude, kam se podíváte. V emailu, v komunikaci se zaměstnanci, v propagačních materiálech.
Navštívíte domovskou stránku ebalíku, marketingově tedy nesmírně důležitou, a vidíte všude pravopisné chyby v podobě nesprávně užívané interpunkce.
Co je nejstrašnější, tato společnost se veřejně prezentuje jako GLS Česká Republika. 
Napsat toto jménem společnosti, vyhostit dotyčného a jeho nadřízené z naší krásné země. 
dementi

4 Tupost na entou. Vy, jako odesílatel, si pošlete balík s vyzvednutím kurýrem.  Následující den, stihnete-li objednávku zadat do 18 h, si pro ni kurýr přijede, jenže vy nevíte kdy. Tento, chce se říct hloupý přepravce, vás tak vůbec dopředu neinformuje o čase svozu. A až bude u dveří, kurýr vám zavolá, že čeká, kdykoliv mezi 8,18 h.
Opět nedodělávka, nedomyšlenost ne přepravce, ale českých zaměstnanců, protože v Polsku to funguje jinak.
Když se poté zeptáte lidí na centrále, proč nechodí žádné zprávy o přibližném čase vyzvednutí jako u všech ostatních přepravců na světě, sami nevědí, a tak odpovědí způsobem, že na vaši tázací otázku proč... zodpoví stejným textem, ale větou oznamovací.

Naprostý základ, informace o čase vyzvednutí, vám přepravce nikdy nepošle, a dokonce jej ani nikde v účtu, jako registrovaný uživatel, nezjistíte.
Zprávu dostane pouze příjemce, a to v rozmezí 3 hodin doručení, což je také unikát. Odesílatel tedy neví vůbec nic a může jen čekat a čekat.

5. Když se vytváří více objednávek pro svoz, je vám znemožněno upravit jméno odesílatele, společnosti. Zadáváte první z několika objednávek,  vyplníte jméno/název společnosti a toto se automaticky objeví u dalších příjemců bez možnosti změny. A jelikož jsou prodejci, kteří mají více webů, zadávají objednávky jménem takovým, z jakého eshopu byla vytvořena.
Ostatní přepravci samozřejmě na toto myslí, tito marketingoví diletanti nikoliv. 

6 Při vytváření objednávek si sami zvolíte hmotnost odesílaného balíku. Čím menší, tím levnější cena přepravy.
Budete-li hmotnost fejkovat, tj. udávat menší, než ve skutečnosti je, vyděláte na tom. 
Za 1) to nikdo nekontroluje (svozový řidič váhu nemá a na štítku na vyplněný údaj nekouká, nezajímá ho. On tedy zásilku převezme, dá vám potvrzení o proběhlém a akceptovaném svozu a tím máte jistotu, přeprava závazně uzavřena - musí nyní doručovat. 2) pokud by vám takovou zásilku vrátili s tím, že váha nesouhlasí, případně při proplacení dobírky o tento rozdíl částku ponížili, dle jejich současných podmínek by takto udělat právně nemohli - potvrzeno naším právním oddělením.

7 Když vám rozbijí zásilku neopatrnou manipulací pracovníků na překladišti, kde jsou opravdu ošklivě placeni, GLS jako společnost v ČR si najde důvod, aby nemusela plnit, viz např. že tato mohla být buď lépe zabalena, případně argumentují, že produkt obsahuje sklo (budík, hodinky) a proto vám reklamací zamítnou. Dle podmínek správně a oprávněně, ale kdo je před odesláním čte? 

8 Pokud se nepodaří zásilku kurýru doručit, nebude tato následující den automaticky doručována opětovně jako u ostatních přepravců, ale až za další tři dny. Logika? Žádná. Vysvětlení GLS? Žádné, prostě to tak v Česku je (nějaký šašek prostě kdysi zadal do systému do  kolonky "3").

6 (1) Vytvoříte objednávku přepravy, ale nakonec se rozhodnete, nebo přímo příjemce vám sdělí, že už nemá zájem, tak zásilku nakonec odesílat nebudete, je však zaplacena...
Musíte si vyloženě gls říct, že chcete peníze zpět, ač dopravce moc dobře ví, že svoz neproběhl. Peníze vám tedy nepřijdou automaticky jako u jiných přepravců (Zásilkovna vám je dokonce z účtu nestrhne do doby, než fyzicky balík předáte).

Horší a dle našeho právníka dokonce protiprávní u tohoto přepravce je, že nevyzvedne-li si příjemce balíček na dobírku (kurýr ho nezastihne), vrátí se vám zpátky, zpoplatněná a vámi zaplacená služba dobírka tedy neproběhla, protože zákazník nic nehradil a přepravce nemusel použít platební terminál ani účtárna firmy vám peníze nemusela zasílat na účet, i přesto vám tuto službu započítají, na rozdíl třeba od ČP, která samozřejmě dobírku příjemci vrátí. 
Po přečtení a ofocení podmínek v den vytvoření tohoto článku tohoto přepravce vyhodnocujeme jako protiprávní a nezákonné obohacování ve svůj prospěch bez právního podložení. Jejich současné podmínky totiž výslovně o tomto nehovoří, proto ani není možné si uhrazenou, avšak neuskutečněnou službu uplatňovat a nárokovat. 
Za toto chování a nedostatečnou právní oporu chystáme na přepravce žalobu (podrobné informace v jednom z dalších článků).

10 Přepravce, respektive brigádníci, kteří ve skladu se zásilkami manipulují, nám zásilek poškodilo několik. Proto jsme se rozhodli, že i my je budeme ve spolupráci s google ads připravovat o tisíce korun každý týden.
Marketingové oddělení gls se snaží nalákat další, nové zákazníky, proto si platí několik korun za kliknutí na jejich odkaz v serpu ve vyhledávači google.

Uživatel internetu bude hledat přepravce pro odeslání balíku. Zobrazí se mu možnost GLS. Po kliknutí na tento odkaz GLS platí 10 korun a více.
Naše marketingové oddělení se tedy rozhodlo, že nastaví proměnlivého bota s variabilními ip adresami a prohlížeči v anonymním módu, jenž na tyto odkazy reálně kliká každé 3 hodiny (pokud tak bude činit častěji, robot google tento proklik inzerentovi nezapočítává, nenaúčtuje).
Máme ověřeno, že tímto způsobem je vše řádně zaznamenáváno a inzerent za tato prokliknutí platí (peníze se strhávají z již nabitého kreditu).
Díky nám tak GLS má o stovky korun vyšší náklady každý den. Toto chování s nízkou konverzí sami zjistí po zhlédnutí množství kliknutí a málo splněných cílů - uskutečněné objednávky přepravy.

Naše zadání díky robotickému nastavení s ip changerem jsme aplikovali na začátku srpna a nemáme v úmyslu jej vypínat i z toho důvodu, že ti neandrtálci nejsou schopni ani reklamní text napsat bez gramatické chyby.
S potěšením peníze dopřejeme raději googlu než těmto amatérům, kteří vůbec nevědí.

IMG_20210817_151229

 

Důvodu, proč nazvat tohoto přepravce za amatérského a ostudného, je tedy několik. 
GLS sám o sobě je v Evropě úspěšný, bohužel jej však tvoří lidé, již pro společnost pracují, a v Česku tito lidé jsou kdo ví odkud, proto to takto zákonitě vypadá.

 

 

Článek byl vytvořen a vztahuje se k datu srpen 2021. Je tedy možné, budete-li ho číst déle, že některé body již nebudou k tomuto aktuální.